Week 1 ny en Sint maarten - Reisverslag uit De Rijp, Nederland van Bart en Elma - WaarBenJij.nu Week 1 ny en Sint maarten - Reisverslag uit De Rijp, Nederland van Bart en Elma - WaarBenJij.nu

Week 1 ny en Sint maarten

Door: Elma

Blijf op de hoogte en volg Bart en Elma

02 Februari 2014 | Nederland, De Rijp

Hallo allemaal,
Zoo ik ben alweer een week van huis en heb al ontzettend veel meegemaakt, tijd voor mijn eerste reisverslag dus! 
Vorige week donderdag een super leuke avond gehad met mijn vriendinnen/vrienden om afscheid te nemen. Freya kwam al eerder met een verrassing: Ze kwam eerder om een ticket te boeken maar Sint Maarten, echt supergaafffff! Kan nu al niet wachten. 
Vorige week vrijdag nog lekker genoten met m'n mannetje bij ford resort Beemster en daarna uiteten geweest bij effe anders, was heerlijk maar wel bizar omdat we elkaar daarna 5 maanden niet zouden zien. 
Zaterdagochtend 25 januari ben ik om 05.15 in de ochtend weggebracht door m'n ouders broer en Bart en om 8 uur vloog ik via Londen naar New York alleen. Goede vlucht gehad en om 16.00 uur lokale tijd zat ik in mijn hostel op 103 street in the big city. Ik had een goedkope hostel geboekt met een gedeelde kamer. De ergste nachtmerries had ik thuis al gehad maar dit was nergens voor nodig geweest achteraf!! Ik kreeg een kamer voor mezelf en het was super schoon, elke dag nieuwe handdoeken en een warme douche met een mega douchekop! De eerste nacht kwamen er opeens 2 mannen binnen in mijn kamer, zij hadden van de receptie de kamersleutel geregen van mijn kamer maar ik schrok me dood en schreeuwde no men only women in my room hahah en toen gingen ze gelukkig een andere kamer regelen! Daarna is er nooit meer iemand in mijn kamer geweest en had ik lekker 4 nachtjes een eigen kamer! Het hostel leuk, aardige medewerkers en beneden had je meerdere woonkamers met WiFi, top!!
Vanaf zondag ben ik maar alleen op pad gegaan om te kijken wat new York allemaal te bieden heeft. Met mijn plattegrond met al mijn aantekeningen erop heb ik de metro gepakt, daarmee kun je overal komen, ideaal!! Ik ben meteen naar Rockefeller center gegaan, top of the rock. Dit is het hoogste uitzichtpunt van de stad, echt geweldig om de hele stad te zien vanaf boven!! Ik was eerst van plan om naar empire State building te gaan maar gelukkig kreeg ik de tip om naar top of the rock te gaan, voor het meest indrukwekkende uitzicht. Daarna ben ik naar fifth avenue geweest, duurste winkelstraat en ben ik gaan kijken bij Times Square, wauww hoe cool om dit eindelijk te zien met al die lichtborden!! 
Op maandag ben ik met een boot langs het Vrijheidsbeeld gegaan en daarna ben ik door gegaan naar Ground Zero. Dit is de plek waar de twin towers neer zijn gegaan. Er staat nu een museum en 2 prachtige monumenten van watervallen met alle namen van de mensen die zijn omgekomen op 9/11. Bizar om hier te staan.. Kan het nog zo goed herinneren die beelden op tv!
Na ground zero was het tijd voor iets leuks en heb ik een ticket gehaald voor een Broadway show, bridges of Manhattan, een romantische musical haha!
Om new York af te sluiten ben ik lekker de laatste dag naar central park geweest, de grootste speelgoedwinkel van Amerika en gaan shoppen in Soho. Wauww Soho is echt de place to be voor shoppen!! Hier heb je alleeee soorten winkels. Duur en goedkoop en de dollarkoers is nu gunstig dus heb me lekker uitgeleefd haha! Gelukkig deed de Weegschaal het niet toen ik doorvloog naar Sint Maarten, want onder de 23 kg ging vast niet meer lukken!!
Woensdag 29 januari was het zover en werd ik 4 uur snachts opgehaald voor mijn vlucht naar Sint Maarten. In New York was het -10 en in Sint maarten 28 graden dus dit was een hele overgang!
Maarrrr wat was ik blij dat ik aankwam op Sint Maarten... Leuke gekleurde huizen, prachtige stranden, heerlijk weer en een geweldige villa om in te wonen!!!! Ik heb echt een prachtige kamer in een grote villa met airco, 2 persoonsbed en een zwembad, ben helemaal happy! Woon nu samen met 1 jongen en 2 meiden allemaal uit Nederland. De enige jongen vertrekt dinsdag en dan zal ik de komende 5 maanden samenwonen met 2 Nederlandse meiden, super gezellig en leuke meiden! We hebben ons eigen keukentje en woonkamer dus we kunnen lekker samen koken. 
Nadia een meid met wie ik onder andere samenwoon had gezorgd dat ze eerder weg kom van haar werk om mij op te vangen. Ze heeft me Phillipsburg laten zien, de Nederlandse hoofdstad van Sint maarten en we hebben de eerste boodschappen gehaald. Daarna zijn we met nog andere mensjes van het complex gaan eten bij jawel.. Een Hollandse snackbarrr!
Donderdag heb ik de hele dag aan het strand gelegen bij Phillipsburg om een beetje bij te bruinen. Vanaf ons complex kan ik zo naar mijn stageplek en phillipsburg lopen dus dat is top. Daarna heb ik gezellig gekookt met de meiden. Gister ben ik met Leonie en Robin mijn andere huisgenoten met een busje naar Mullet Bay gegaan, wauw echt een prachtig wit strand en helderblauwe zee. Lekker daar de hele dag vertoefd onder het genot van een Carib! Wat een leven.. 
Savonds zijn we met een hele groep uiteten geweest bij het strand, zowel mensen die net waren aangekomen met als ik maar ook mensen die hier al een paar maanden zitten. Daarna hadden we drank gehaald en bij andere meiden voorgezeten. En toen was het tijd om eindelijk uit te gaan. Na een borrel in de pianobar zijn we doorgegaan naar de Solly Bar, elke vrijdagavond gaat iedereen hier helemaal los!! Solly is een leuke club en alles is buiten, heerlijk!!
Vandaag zouden we naar Pinel gaan, een eiland vlakbij het Franse gedeelte maar ik had het sinds een lange tijd echt zwaaaaaaar vanmorgen pff. Moest er ff niet aan denken om met een boot naar een onbewoond eiland te gaan. 
Uiteindelijk toch ff overheen gezet, spullen gepakt en whopaa op naar Pinel. Het is een half uurtje rijden en voor 10 dollar kan je naar ditbounty island. Wauww.. Helderblauwe zee en een super wit strand, amazing!! Mm kater was spontaan verdwenen. 
Ik zit nu op mijn bed dit verslag te typen. Het is hier 7 uur, 5 uur tijdsverschil met Nederland en we gaan zo lekker BbQen met alle studenten op t eiland bij ons! Vorige keer werd dit een uit de hand gelopen poolparty dus ben benieuwd, heb er helemaal zinin! Heb nu al super veel mensen leren kennen en iedereen is super aardig dus vermaak me hier prima.
Maandag begin ik met mijn stage bij the cruise terminal op personeelszaken. Heb er super veel zinin en ben vooral heel benieuwd naar mijn stage opdrachten!! Hopen dat het een onvergetelijke en leerzame stage wordt!
Kortom het is hier geweldig op Sint maarten en het gaat goed. Het enige nadeel van dit eiland zijn de keiharde tropische regenbuien als je op het strand ligt haha!! 
Ik kan niet wachten tot Freya in april komt, mijn ouders in mei en Bart in juni om alles te laten zien wat dit eiland te bieden heeft!! Ik moet nog veel ontdekken maar vind het nu al te gek.
Houden jullie mij ook op de hoogte vanuit het koude nl!?
Dikke kussssss

  • 02 Februari 2014 - 10:05

    Suzanne:

    Klinkt geweldig Elma! Echt gaaf wat je allemaal meemaakt in die paar maanden.
    Mijn nichtje loopt nu stage op St. Eustatius, zij is ook net begonnen. Dat is bij Sint Maarten in de buurt.
    Veel plezier daar! X Suus

  • 02 Februari 2014 - 10:48

    Paps & Mams:

    Wat een super leuk verslag mop, je stage kan gewoon niet beter beginnen!we kunnen nu helemaal niet meer wachten tot het mei is!Geniet er van lieverd, je hebt er hard genoeg voor gewerkt. Dikke kussen paps & mams

  • 02 Februari 2014 - 11:50

    Marcel:

    Hi Elma,

    hier vandaag ook een heerlijke dag. volop zon. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Tot de volgende update zullen we maar zeggen ;)

  • 02 Februari 2014 - 12:30

    Sophie :

    Hi Topper, wat een super leuk verslag! Ik ben blij dat het nu al zo goed bevalt daar, maar ik had niet anders verwacht! Oh wat ben ik toch jaloers op jou! En morgen begint dan je stage, spannend! JE zit iig wel op een top locatie!;) We gaan snel ff skypen, want ik heb je ook weer wat te vertellen! Mooie dingen meegemaakt van het weekend!

    Dikke kus!

  • 02 Februari 2014 - 15:00

    Anja:

    Erg leuk om je reisverslag te lezen Elma XXX veel plezier en werkze ook!

  • 02 Februari 2014 - 22:02

    Ome Arnold:

    Hoi Elma
    Wie reist, die verhaalt. Nou dit is al goed te merken. Geweldig. Geniet en ik blijf je volgen.
    Knuf

  • 02 Februari 2014 - 22:46

    Annet Kramer:

    Hoi Elma,
    Het was vanmorgen hier ook prachtig weer lekker een rondje spijkeboor gelopen samen met oom Nico.Wat mooi dat je het zo naar je zin hebt.Heel veel succes met je stage !Tot hoors.
    Dikke kus Ome Nico en tante Annet

  • 02 Februari 2014 - 23:40

    Frans Van Den Berg:

    Hoi elma wat een leuk verslag nu al we gaan je volgen al jouw tijd daar en geven je door hoe het hier gaat het is nu 23.30 pikdonker en koud hahaha nou ps wat bizar hè dat vliegtuig over jouw strandje Grt Frans en Claudia

  • 03 Februari 2014 - 21:35

    Lem:

    ELLIEEEEEEEEEEEEEEEEEE :D


    Haaj skat,

    zoo, ja van t weekend had ik geen tijd en was brak om het allemaal te gaan lezen...
    maar t viel best mee...t leest lekker weg...nja lekker :/ pffff strand strand strand oja en strand...

    niet eerlijk :P...njaaa hopen dat je straks moet bikkelen met je stageee haha!

    nee maar foto's zien er top uit... mja kon ook niet anderss natuurlijk...
    njaa voor de rest nie veel te melden...want je weet alles al hiehieee

    nouu Schat........HEUL Veull plezierr noggg!!

    ciaoo xx

  • 03 Februari 2014 - 21:47

    Madelon Van Baar:

    Lieve Elma,
    Geweldig dat jij het zo leuk hebt gehad in NY en dat je het nu zo leuk hebt op Sint Maarten.
    Ik vind je verslag leuk om te lezen en hopelijk volgen er meer!
    Succes met je stage en geniet van al het moois en gezelligheid dat op je pad komt.
    Elena en ik hadden het vrijdag nog over je en we missen je wel hoor. Je positiviteit en je grappen en grollen.
    Pas goed op jezelf!
    liefs van mij. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Rijp

Stage en reizen

Zoo alles is geregeld(paspoort,esta,tickets,accomodatie,stageaanvraag, IMF beurs etc) en nu is het wachten tot 25 januari 2014. Deze datum vlieg ik van Amsterdam naar New York om 07.35 uur. Ik wilde altijd al naar deze geweldige stad en bijna is het moment daar. Dingen die ik zeker op mijn to do list heb staan: empire State building, het Vrijheidsbeeld, times Square and a lot of shoppingggg!
Ik verblijf 4 nachten alleen in een hostel gelegen aan Central Park " Broadway hotel". Hopende dat dit alles meevalt en ik nog met al mijn spullen 29 januari kan vertrekken van New York naar Sint Maarten. Rond 12 uur in de middag zal ik dan mijn voetjes op de grond van het prachtige eiland Sint Maarten zetten, mijn thuis voor ruim 5 maandjes.

Op Sint Maarten ga ik stage lopen vanaf 3 februari bij The Harbour Group of Companies, op de haven waar alle cruiseschepen binnenkomen, wat een uitzicht. Gedurende mijn stage ga ik werken aan de opzet van het HRM beleid. De HRM afdeling bestaat vanaf 2010 en deze organisatie heeft totaal 73 medewerkers die werkzaam zijn op de haven. Een kamer wordt tijdens mijn stage vastgehouden bij Rama Hotel in Point Blanche. Ik krijg een eigen kamer met gedeelde badkamer en keuken op loopafstand van de haven. Top geregeld dus!

Bart gaat net als ik 4 nachten alleen naar New York op 15 juni. Uiteindelijk is Bart 20 juni bij me op Sint Maarten na elkaar 5 maanden niet te hebben gezien. 25 juni is mijn laatste stagedag en dan blijf ik met Bart tot 3 juli nog op Sint Maarten zodat ik nog de mooiste plekjes kan laten zien. Rond Sint Maarten zitten geweldig mooie eilandjes zoals onder andere St.Barth haha waar we graag heen willen.

Op 3 juli vliegen we van Sint Maarten naar Panama en daar gaat ons backpacker avontuur weer beginnen. We hebben totaal 7 weken om al het moois van Panama en Costa Rica te ontdekken.
21 augustus vliegen we namelijk van Costa Rica naar Miami. Daar gaan we lekker ons avontuur afsluiten en hebben we een relaxed appartement bij Miami Beach. Van Miami vliegen we 27 augustus naar Londen waar we 4jaar geleden samen onze eerste vakantie vierden voordat we doorvliegen naar Amsterdam.
28 augustus zullen we weer op de Nederlandse bodem staan!

Maar voordat mijn stage afgelopen is en ik met Bart ga reizen, komen nog lekker mijn ouders langs met mijn verjaardag op Sint Maarten, wat een toppers!

Ik heb er ontzettend veel zin in al, times getting hard!!

XXX


Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Walvissen, jungle en Nicaragua

27 Juli 2014

Bocas, Costa rica, Tortuguero

16 Juli 2014

San Blas, Coiba en Boquete

05 Juli 2014

Sint Maarten, Anquilla en Panama

19 Mei 2014

Jouvert Morning, Carnaval, Jarig en ouders!
Bart en Elma

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 35173

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 28 Augustus 2014

Stage en reizen

12 Juni 2011 - 24 Augustus 2011

Onze reis naar Azië

Landen bezocht: