Stage en Sint maarten - Reisverslag uit Ste. Anne, Canada van Bart en Elma - WaarBenJij.nu Stage en Sint maarten - Reisverslag uit Ste. Anne, Canada van Bart en Elma - WaarBenJij.nu

Stage en Sint maarten

Door: Elma

Blijf op de hoogte en volg Bart en Elma

10 Februari 2014 | Canada, Ste. Anne

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer! Inmiddels mijn eerste week stage overleefd!
Eerste indruk is heel goed. Mijn stagebegeleidster Iris is erg aardig en de haven is een geweldige plek om te werken! Wat een heerlijk uitzicht op de cruiseschepen die bijna elke dag aankomen en vertrekken. Mijn stageplan heb ik ingeleverd en morgen ga ik even met mijn stagedocent daarover Skype, hoop dat alles goed is. Naast het schrijven van diverse beleidsstukken mag ik mee naar veel meetings en sollicitatiegesprekken. Leuk om te zien hoe dingen verschillen van de Nederlandse gang van zaken. Ik werk elke dag van 9 tot 4 met een uur middagpauze, hoe chill? Tussen de middag pak ik af en toe de watertaxi naar Phillipsburg om lekker rond te lopen of een lunch te scoren, ook een hele beleving!

Sint maarten voelt al een beetje als mijn thuis en ik verbaas me erover hoe mooi dit eiland is en wat het allemaal te bieden heeft. Sint maarten heeft 43 stranden, ben benieuwd of ik het red om ze allemaal te bezoeken. Tot nu toe zijn we vooral aan de Nederlandse kant van het eiland geweest. Hier mag alles en zijn bijna geen regels. In tegenstelling tot,de Franse kant waar de politie heel streng is. De Franse kant heet Sint Martin en de Nederlandse kant Sint Maarten, er staan daadwerkelijk van die bordjes alsof je de grens oversteekt. Ook als je belt van de Nederlandse kant naar de Franse kant wordt dit gezien als een internationale telefoon call, hoe bizar? Ook wordt daar met euro's betaald en aan onze kant vooral met dollars of guldens.

Er zijn veel studenten en het stappen is super leuk. Op dinsdag gaat iedereen naar La Bamba, een salsa tent aan het strand. Woensdag is ladiesnight in tantra en dan mogen vrouwen gratis drinken,yeahh! Op vrijdag is het tijd voor de Soggybar, een leuke tent bij de jachten en zaterdag gaan we maar weer een poolparty organiseren bij ons complex! De rest gaan we nog ff uitvinden want er is genoeg te doen! Elke dinsdag wil ik meedoen aan salsa workshops, hoe goed mensen hier kunnen dansen inspireert mij echt!

Eind april is hier carnaval en begin maart de Heineken regatta en dat schijnt ook 1 groot feest te zijn. Mensen hier sluiten speciaal een lening af om in een mooi pak rond te lopen, zoen Braziliaanse outfit met veren etc. Nu al zinin!!

Het samenwonen met 2 meiden gaat erg goed en we doen veel dingen samen, ik ga het hier zeker nog wel 5 maandjes volhouden! In het weekend lekker naar het strand de hele dag, lekker uiteten en stappen.. Wauw wat kan dat veel goedmaken..

Nouuuu af en toe stuur ik weleens een nieuwe update, maar geen bericht is...

Dikke kussss

  • 10 Februari 2014 - 10:44

    Karin:

    WAUW ziet er top uit en klinkt allemaal ook erg leuk. Have fun

  • 10 Februari 2014 - 21:45

    Papa En Mama, :

    Elma wat weer een mooi verslag heb je gemaakt. leuk om te lezen dat het zo goed is op je stage. En met de rest ook allemaal kan opschieten. En wat veel mooie dingen op St.Maarten we hebben er al steeds meer zin in.
    Nou geniet maar weer lekker.
    Gr. Papa en Mama.

  • 11 Februari 2014 - 14:29

    Esther Dinkla:

    Hoi Elma,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar!
    En wat een mooie foto's!

    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes van Esther.

  • 12 Februari 2014 - 22:04

    Lem:

    ELLLLLIEEEEEEEE

    haha 2 regels over je stage... en de rest van het verslag alleeeeeeeen maaar over het mooie weer, feesten brasilaansee verenn hmmmm :D ennne salsaaa! wat n levenn zeg!

    9 tot 4....WAUWW nog beter leven als in je studietijd hierzo!

    leukk als je terug bent gaan we naar Salsa Activities in de hemkade...

    viel spasssssssssssss xxxja

    p.s. ik heb nog steeds geen berichtje van je pa gehad om te hartenjagen...(gelukkig)





    oh shit Rob kijkt hier ook wel eens zeker?! :P

  • 13 Februari 2014 - 14:25

    Elma:

    Bedankt voor jullie reacties!!!!!!!! leuk!!
    hahahah ben jij ff blij mr. Lem dat je nog niet bent uitgenodigd voor het hartenjagen.. stiekemmmm vind je het wel jammer!!;)
    Jaa als ik terugkom.. heb ik ff paar salsalesjes gehad en dan gaan we ervoor :D

    Xxxxxxxx

  • 14 Februari 2014 - 09:49

    Jaap:

    Hoi Elma, wat een leventje daar he, klinkt heel relax, je heb in een week al je plek gevonden daar, goed!!! Geniet maar zonder mate, die 5 maanden zijn zo weer voorbij.

    Groet, Jaap T.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ste. Anne

Stage en reizen

Zoo alles is geregeld(paspoort,esta,tickets,accomodatie,stageaanvraag, IMF beurs etc) en nu is het wachten tot 25 januari 2014. Deze datum vlieg ik van Amsterdam naar New York om 07.35 uur. Ik wilde altijd al naar deze geweldige stad en bijna is het moment daar. Dingen die ik zeker op mijn to do list heb staan: empire State building, het Vrijheidsbeeld, times Square and a lot of shoppingggg!
Ik verblijf 4 nachten alleen in een hostel gelegen aan Central Park " Broadway hotel". Hopende dat dit alles meevalt en ik nog met al mijn spullen 29 januari kan vertrekken van New York naar Sint Maarten. Rond 12 uur in de middag zal ik dan mijn voetjes op de grond van het prachtige eiland Sint Maarten zetten, mijn thuis voor ruim 5 maandjes.

Op Sint Maarten ga ik stage lopen vanaf 3 februari bij The Harbour Group of Companies, op de haven waar alle cruiseschepen binnenkomen, wat een uitzicht. Gedurende mijn stage ga ik werken aan de opzet van het HRM beleid. De HRM afdeling bestaat vanaf 2010 en deze organisatie heeft totaal 73 medewerkers die werkzaam zijn op de haven. Een kamer wordt tijdens mijn stage vastgehouden bij Rama Hotel in Point Blanche. Ik krijg een eigen kamer met gedeelde badkamer en keuken op loopafstand van de haven. Top geregeld dus!

Bart gaat net als ik 4 nachten alleen naar New York op 15 juni. Uiteindelijk is Bart 20 juni bij me op Sint Maarten na elkaar 5 maanden niet te hebben gezien. 25 juni is mijn laatste stagedag en dan blijf ik met Bart tot 3 juli nog op Sint Maarten zodat ik nog de mooiste plekjes kan laten zien. Rond Sint Maarten zitten geweldig mooie eilandjes zoals onder andere St.Barth haha waar we graag heen willen.

Op 3 juli vliegen we van Sint Maarten naar Panama en daar gaat ons backpacker avontuur weer beginnen. We hebben totaal 7 weken om al het moois van Panama en Costa Rica te ontdekken.
21 augustus vliegen we namelijk van Costa Rica naar Miami. Daar gaan we lekker ons avontuur afsluiten en hebben we een relaxed appartement bij Miami Beach. Van Miami vliegen we 27 augustus naar Londen waar we 4jaar geleden samen onze eerste vakantie vierden voordat we doorvliegen naar Amsterdam.
28 augustus zullen we weer op de Nederlandse bodem staan!

Maar voordat mijn stage afgelopen is en ik met Bart ga reizen, komen nog lekker mijn ouders langs met mijn verjaardag op Sint Maarten, wat een toppers!

Ik heb er ontzettend veel zin in al, times getting hard!!

XXX


Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Walvissen, jungle en Nicaragua

27 Juli 2014

Bocas, Costa rica, Tortuguero

16 Juli 2014

San Blas, Coiba en Boquete

05 Juli 2014

Sint Maarten, Anquilla en Panama

19 Mei 2014

Jouvert Morning, Carnaval, Jarig en ouders!
Bart en Elma

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 35205

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 28 Augustus 2014

Stage en reizen

12 Juni 2011 - 24 Augustus 2011

Onze reis naar Azië

Landen bezocht: