Heineken Regatta - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Bart en Elma - WaarBenJij.nu Heineken Regatta - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Bart en Elma - WaarBenJij.nu

Heineken Regatta

Door: Elma

Blijf op de hoogte en volg Bart en Elma

12 Maart 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hallo allemaal,

Even een kleine update over het leven hier op Sint Maarten. Jullie zullen wel merken aan mijn foto’s en verhalen dat het super goed gaat hier. Al ruim 6,5 week ben ik weg van huis en precies 6 weken geleden ben ik geland op het ohzoooomoooie Sint Maarten. Ik heb niet het gevoel dat ik al zo lang van huis ben maar als ik aan New York denk.. dan lijkt dat wel weer een jaar geleden!

Elke week maak ik weer nieuwe dingen mee en ontmoet ik meer Nederlandse studenten. Wat ik zo leuk vind aan Sint Maarten is dat het niet te massaal is. Sint Maarten is een mengeling van werkelijk alle culturen en talen! Er zitten hier ongeveer 50 Nederlandse studenten en opzich is dat niet heel veel als ik dit vergelijk met Curacao waar ik vorig jaar mijn lieve nicht heb opgezocht. Het leukste hiervan is dat alle Nederlandse studenten elkaar altijd opzoeken op alle feestjes of in de kroeg. Hierdoor leer je iedereen steeds beter kennen en dit maakt het nog leuker! Samen met alle studenten plannen we steeds meer activiteiten en moet ik inmiddels een agenda gaan bijhouden! Volgende week wordt er een beruchte poolparty bij ons in Rama georganiseerd en de week erna staat er een cruise op een catamaran gepland met alle studenten inclusief onbeperkt drank, hoe leukkkkk?

Vorige week stond in het teken van de Heineken Regatta. De 4daagse Heineken Regatta is een groot fenomeen hier waarbij wel over de 200 zeilboten overdag gaan racen tegen elkaar. De zeilboten komen werkelijk over de hele wereld vandaan! Er komen zelfs boten vanuit Nederland gevaren die wel een maand onderweg zijn geweest, wat een gekken! Elke dag hebben zij een bepaalde route en is er in de avond een groot feest! Natuurlijk moest ik dit heeelemaal meemaken en ben ik donderdag avond begonnen met feesten in een tent @ Port de Plaissance, een chique hotel! Na een vermoeide vrijdagochtend.. werd het tijd om in de middag de zee op te gaan met Dhr. Johnson, maritime manager op de haven. Hij had mij beloofd om te gaan kijken bij de zeilwedstrijden dus gingen we samen met een boot de zee op waar we ons vervolgens gingen vestigen bij het eindpunt van deze race. Geweldig om al deze zeilboten te zien racen naar de finish!! En hoe te gek, dat dit kan tijdens mijn stage? I like!

Vrijdagavond snel gegeten en doorgegaan naar de boardwalk op Philipsburg waar duizenden toeristen kwamen feesten!! Er was een mega podium op het strand gezet en het leek wel een festival! Overal leuke eetkraampjes en iedereen aan het dansen in het zand! Vrijdagmiddag werd ik trouwens nog verrast op mijn stage... De haven is hoofdsponsor van bijna alle activiteiten op Sint Maarten en daardoor wordt het personeel vaak uitgenodigd voor leuke feestjes. Hierdoor was ik zaterdagavond 8 maart belandt als VIP met Nadia bij een Salsawedstrijd. We hadden ons eigen VIP tafel bij het podium! We voelden ons helemaal belangrijk haha!! Heerlijk hoe we konden genieten van de wedstrijd en ondertussen geserveerd worden met kipsate en Johnny Cake ( een soort oliebol, iets lokaals ). Deze avond hadden we ons compleet voorschut gezet want we zijn allebei op het podium belandt.. Nadia met de Magarena en ik ook met een genante vertoning haha! Het leuke hiervan is wel dat we daarna in het Casino waren en we werden gewoon herkend!

Maaargoed.. afgelopen vrijdag voordat ik bijna weekend wilde vieren en naar huis ging van mijn stage werd er gevraagd of ik geen VIP wilde zijn bij de Heinken Regatta met iemand anders.. nou daar hoefde ik niet over na te denken! Ik begin mijn stageplek steeds leuker te vinden! Dus jaahoor.. daar stonden Nadia en ik weer met een bandje gratis te drinken op een plek waar je over alle mensen uitkeek. De gratis Captain Morgan + Redbull vloeide rijkelijk en we hebben de avond van ons leven gehad haha! Gelukkig zijn we “ veilig” thuisgekomen ook al moest ik mijn huisgenootje af en toe ergens oprapen haha!!

Zaterdag had ik besloten lekker geen wekker te zetten om even bij te komen van donderdag en vrijdag. Normaal zet ik elk weekend fanatiek mijn wekker lekker vroeg om lekker bij te bruinen op 1 van de 43 stranden van Sint Maarten. In de middag even geshopt in Phillipsburg en 10 minuten op het strand gelegen. Toen weer snel naar huis om ons om te kleden om vervolgens naar club Tantra in Maho te gaan. Mijn plan was om deze avond even rustig aan te doen aangezien ik nog steeds moe was van de nachten ervoor. Dit plan bleek uiteindelijk toch niet te werken en uiteindelijk zijn we met zijn allen de club uitgeveegd haha! Maar dit was de schuld van de muziek! Wat een heerlijke house! We zijn echt helemaal los gegaan met alle studenten haha!

Zondag, de laatste dag van de Heineken Regatta hadden we eerst afgesproken met meerder studenten om lekker uit te brakken bij Mullet Bay, mijn lievelingsstrandje hier! Dit strand is prachtig met kristalhelder water, wauw! Ik moet zeggen.. zon/zee/strand is echt het ideale middel voor het verweren van een kater, ik ben meteen genezen!! Zondagavond had ik eigenlijk geen zin meer om te gaan maar zondag staat bekend als Legendary Party @ Kim Sha Beach en dit zou HET afscheidsfeest van de Heineken Regatta zijn. Helaas ben ik ALTIJD bang om wat te missen en stond ik om 9 uur weer met mijn eerste Captain Morgan + Redbull, want ook hier waren we weer VIP. Ik begin er langzaamaan al aan te wennen!?
Na een aantal drankjes had ik nergens meer last van en zijn we weer helemaal los gegaan op de heerlijke muziek! LMFAO sloot af die kerel van ‘ I’m sexy and I know it’ . Bij Kim Sha Beach was ook weer een megapodium en werd er een hele show van gemaakt.. ja.. Heineken Regatta is te gekk en ik had dit absoluut niet willen missen!! Heerlijk dat festivalgevoel!

Het enige nadeel aan de Heineken Regatta was dat ik maandag helaas geen stem meer had terwijl ik een afspraak had gemaakt om alles door te spreken met mijn stagebegeleidster. Ook zaten mijn ouders al klaar op de Skype. Daarna ben ik maar meteen naar bed gegaan...

De tijd vliegt echt voorbij, weet niet of jullie dat ook zo ervaren?? Gister was het dinsdag en had ik weer salsales van 8-9, inmiddels heb ik al 4 lessen gehad, wat is dit toch heerlijk! Het lijkt me zoooo gaaf om goed salsa te kunnen dansen!! Maar hoe het er nu voorstaat.. heb ik zeker nog wel veel lessen nodig haha! Gelukkig ben ik hier nog 3,5 maand! Over 26 nachtjes komt mijn lieve vriendin Freya hierheen.. ik kan niet wachten om alles te laten zien!! Sint Maarten is echt fantastisch!!

xxx

• 12 Maart 2014 - 21:34

Tante Mirjam:

Lieve Elma,
    Wat heb jij al ontzettend veel leuke dingen meegemaakt! Jouw stageperiode is een groot feest!
    Super leuk voor je!
    Als je stem bij terugkomst in Nederland nog hees is, kom je maar gezellig langs... haha!
    Nog héél veel plezier!!

Liefs en de groetjes van de mannen

• 12 Maart 2014 - 22:22

Kim:

Jeetje elma wat een gaaf verhaal! Jouw stage is een grote feest vakantie! Super leuk en erg jaloersmakend :) Heel veel plezier verder en ik blijf je volgend want ik vind het heel leuk om te zien/lezen! Xx kim

• 16 Maart 2014 - 20:31

Henk:

ELLIEEEEEEEEE.....

feest feest en feeeeeest... nicee leventjee Skat...

have fun...en doe je best op je stagee

xxxx

Verslag uit: Verenigde Staten, Philipsburg

Stage en reizen

Zoo alles is geregeld(paspoort,esta,tickets,accomodatie,stageaanvraag, IMF beurs etc) en nu is het wachten tot 25 januari 2014. Deze datum vlieg ik van Amsterdam naar New York om 07.35 uur. Ik wilde altijd al naar deze geweldige stad en bijna is het moment daar. Dingen die ik zeker op mijn to do list heb staan: empire State building, het Vrijheidsbeeld, times Square and a lot of shoppingggg!
Ik verblijf 4 nachten alleen in een hostel gelegen aan Central Park " Broadway hotel". Hopende dat dit alles meevalt en ik nog met al mijn spullen 29 januari kan vertrekken van New York naar Sint Maarten. Rond 12 uur in de middag zal ik dan mijn voetjes op de grond van het prachtige eiland Sint Maarten zetten, mijn thuis voor ruim 5 maandjes.

Op Sint Maarten ga ik stage lopen vanaf 3 februari bij The Harbour Group of Companies, op de haven waar alle cruiseschepen binnenkomen, wat een uitzicht. Gedurende mijn stage ga ik werken aan de opzet van het HRM beleid. De HRM afdeling bestaat vanaf 2010 en deze organisatie heeft totaal 73 medewerkers die werkzaam zijn op de haven. Een kamer wordt tijdens mijn stage vastgehouden bij Rama Hotel in Point Blanche. Ik krijg een eigen kamer met gedeelde badkamer en keuken op loopafstand van de haven. Top geregeld dus!

Bart gaat net als ik 4 nachten alleen naar New York op 15 juni. Uiteindelijk is Bart 20 juni bij me op Sint Maarten na elkaar 5 maanden niet te hebben gezien. 25 juni is mijn laatste stagedag en dan blijf ik met Bart tot 3 juli nog op Sint Maarten zodat ik nog de mooiste plekjes kan laten zien. Rond Sint Maarten zitten geweldig mooie eilandjes zoals onder andere St.Barth haha waar we graag heen willen.

Op 3 juli vliegen we van Sint Maarten naar Panama en daar gaat ons backpacker avontuur weer beginnen. We hebben totaal 7 weken om al het moois van Panama en Costa Rica te ontdekken.
21 augustus vliegen we namelijk van Costa Rica naar Miami. Daar gaan we lekker ons avontuur afsluiten en hebben we een relaxed appartement bij Miami Beach. Van Miami vliegen we 27 augustus naar Londen waar we 4jaar geleden samen onze eerste vakantie vierden voordat we doorvliegen naar Amsterdam.
28 augustus zullen we weer op de Nederlandse bodem staan!

Maar voordat mijn stage afgelopen is en ik met Bart ga reizen, komen nog lekker mijn ouders langs met mijn verjaardag op Sint Maarten, wat een toppers!

Ik heb er ontzettend veel zin in al, times getting hard!!

XXX